برنامه نویسی

برنامه نویسی به زبان پایتون و c

معرفی کارت شبکه

يكشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۰۶:۰۵ ب.ظ

کارت شبکه چیست و چه کاربردی دارد؟

کارت شبکه کامپیوتر را با عناوین Network Adapter و NIC و Network Card نیز می‌شناسیم.

nic مخفف چیست؟ NIC مخفف عبارت Network Interface Card به معنای کارت واسط شبکه است. این سخت افزار به صورت کارتی در شیارهای توسعه مادربورد کامپیوتر قرار می­­­‌گیرد.

کارت شبکه در یک دستگاه این امکان را فراهم می­‌کند که با دستگاه‌های دیگر در یک شبکه قرار بگیرد.

اکثر کامپیوترها کارت شبکه را به صورت built-in دارند (به این معنا که آن‌ها بخشی از مادر بورد اصلی هستند) اما می‌توان کارت شبکه را برای افزایش و بهبود عملکرد کامپیوتر به آن افزود.

کارت شبکه واسطی است بین کامپیوتر و شبکه. کارت شبکه برای همه شبکه ها از جمله شبکه اترنت و کابلی، شبکه بی ‌سیم، شبکه wi-fi، و در سیستم‌های کامپیوتر رومیزی و لپ تاپ و سرور بخشی حیاتی و ضروری است.

وظیفه کارت شبکه چیست؟

به بیان ساده، کارت شبکه می‌تواند یک دستگاه را با دستگاه‌های دیگر، در یک شبکه قرار دهد. با وجود کارت شبکه، دستگاه می‌تواند به یک شبکه مرکزی وصل شود و یا فقط به طور مستقیم به دستگاه دیگری متصل گردد.

اما برای ارتباط دستگاه‌ها با یکدیگر فقط کارت شبکه به تنهایی کافی نیست. به طور مثال اگر دستگاه بخشی از یک شبکه بزرگتر باشد و بخواهید که به اینترنت متصل شود یک روتر نیز نیاز خواهد بود. به این ترتیب اگر بخواهیم به اینترنت دسترسی داشته باشیم، دستگاه از طریق کارت شبکه به روتر متصل می­‌شود و سپس از طریق روتر به اینترنت.

کاربرد کارت شبکه این است که بین دستگاه شما و دیگر دستگاه ها ارتباط برقرار کند. 

 

منبع:falnic.com

  • عطیه حق بین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی