برنامه نویسی

برنامه نویسی به زبان پایتون و c

تفاوت Save و Save as

يكشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۰۶:۰۸ ب.ظ

برای دفعه ی اول ذخیره سازی فایل ، هیچ تفاوتی بین Save و Save as وجود ندارد . هر کدام را انتخاب کنید باز هم پنجره ی Save as باز می شود و شما باید محل ذخیره سازی ، نام و پسوند فایل رو مشخص کنید .

اما اگر می خواهید فایلی را که قبلا ذخیره کرده اید ، تغییراتی ایجاد و در همان محل قبلی و با همان نام و پسوند ذخیره کنید کافیست که بعد از اعمال تغییرات گزینه ی Save را انتخاب کنید در اینصورت دیگر پنجره ای ظاهر نمی شود.

ولی اگر می خواهید محل ذخیره سازی ، نام یا پسوند  فایل را تغییر بدهید گزینه Save as را انتخاب کنید .

نکته: اگر فایلی را در نرم افزاری ایجاد کرده اید یا اینکه فایلی را باز کرده باشید و در آن تغییراتی ایجاد کرده و ذخیره نکرده باشید ، موقع خروج از برنامه یک پیغام ظاهر می شود و از شما سوال می پرسد ( آیا شما می خواهید فایل را ذخیره کنید؟ ) .

اگر روی Yes کلیک کنید در صورتی که قبلا فایل را در جایی ذخیره کرده باشید فایل موردنظر به روز می شود . ولی اگر قبلا فایل ذخیره نشده باشد ، پنجره Save as نمایش داده می شود تا محل ، نام و نوع فایل را تعیین و ذخیره کنید .

 

منبع :bamaharat.ir

  • عطیه حق بین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی